دولت تصويب کرد؛

اختصاص200هزارمیلیاردریال‌تسهیلات براى راه‌آهن سریع‌‌السیر تهران-مشهد

یزدفردا "سرویس خبر دولت :با تصویب شورای اقتصاد، بالغ بر 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی خارجی برای طرح احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد، معادل ارزی 19 هزار و 500 میلیارد ریال به عنوان پیش‌پرداخت و میان‌پرداخت، به علاوه معادل ارزی 110 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت خالص و 69 هزار میلیارد ریال نیز برای هزینه‌های تبعی این طرح اختصاص خواهد یافت.اختصاص یافت

هیئت وزیران به منظور سرعت بخشی به پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران - مشهد با اختصاص تسهیلات مالی خارجی برای طرح راه‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، شورای اقتصاد بنا به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد جزء (1) بند "ج" ماده(13) قانون برنامه چهارم توسعه با اختصاص بالغ برمعادل ارزی 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات مالی خارجی برای طرح راه‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، از محل تسهیلات موضوع جزء "الف" بند (3) ماده واحده قانون بودجه سال 1389 (تسهیلات مالی خارجی)، معادل ارزی 19 هزار و 500 میلیارد ریال به عنوان پیش‌پرداخت و میان‌پرداخت، به علاوه معادل ارزی 110 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت خالص و 69 هزار میلیارد ریال نیز برای هزینه‌های تبعی این طرح اختصاص خواهد یافت.

اجرای این طرح‌ منوط به اخذ تاییدیه توجیهی فنی، اقتصادی و مالی طرح از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست است.

همچنین رعایت مفاد قانون "حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی، تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور در اجرای پروژه‌ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات – مصوب 1375-" در اجرای طرح‌های فوق الزامی است.

بر اساس این مصوبه دولت وزارت راه و ترابری را موظف کرده است گزارش پیشرفت کار را در مقاطع شش ماهه به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارائه کند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا